Lugemas käinud

Monday, February 20, 2012

Pesupäev

Postitustes on vahepeal olnud küll pikem paus, aga Karlssoni elu on jätkunud siin vanaviisi. Privaatsus ja pehmed paikäed on ta muutnud rahulikumaks ja enesekindlamaks. Tema esimesed ravikuurid on saanud läbi, ka torbikut ei pea ta enam kandma. Kõrvad paranevad jõudsalt ning ehk terendab varsti ka päev, mil kõrvad ei sügelegi enam nii hirmsasti. Võitlus igemepõletikuga ei ole hästi läinud. On kole ebameeldiv talle otsa vaadata, käes järjekordne posu tablette. Nüüd on asi eelmisest nädalast hullem, sest peab neelama kaks tabletti päevas. Meil läks siin viimaste antibiootikumitega päris tülinaks. Kord oli kass all ja mina peal ja siis kass peal ja mina all, seda päris otseselt - kõnekujunditest oli tookord asi kaugel. Õnneks on uued tabletid pisemad ega hakka kohe ta suus sulama, aga küll ta järgneva nädala jooksul ka neid vihkama õpib. Seda enam on kurb, et ravi õnnestumise korral muutuvad need tabletid igapäevasteks. Tänane arstil käik tõi kaasa üleüldise kurvameelsuse. Karlssoni parimad päevad on möödunud. Ta on vana ja haige ning tõenäoliselt jääb seltsiliseks vaid paariks aastaks. See uuds ei taha mitte kokku sobida tema üldise rõõmsameelse olekuga. Öösel ei saa kohe üldse aru, et annan peavarju vanale kõutsile. Öösel lendab hiir nii uljalt mööda töötuba, et tundub, et mängijaks on neljakuune kassipoeg.

Minu suureks nördimuseks pole ta kaal langenud, vaid hoopis 200 g tõusnud. Ma pean veel hoolikamalt tema toitumist jälgima hakkama. Samas oli mu möödunud nädal väga keeruline ja ta pidi palju üksi olema ja nii sai ta tavapärasemast rohkem süüa, sest kuidas sa jätad kassi üksi tühja kõhuga koju - ikka pead panema talle kausitäie krõbinaid ette.

Tema sissekolimine on mõjunud tugevalt mu põrandate heakorrale. Ta on kass, kellele meeldib põhjalikult oma asjaajamised liivakastis peita. Vahel kühveldab ta mitu head minutit järjest. Liiva lendab vasakule ja paremale. Siis müttab ta veel tubli mitu korda köögi ja toa vahelt ja varsti ongi kõik kohad pudi täis. Alates tänasest sai sellega lõpp. Pesin põrandad ja tõstsin nurka kasutusvalmi katusega käimla. Nüüd võib ta seal kuudis kühveldada kas või veerandtunni ning pahameelt sealt ei kasva.

et põrandad nüüd nii puhtaks said ja ka jäid, siis pidi kassi ka samaväärselt läikima lööma. See torbikuperiood on jätnud ta isiklikku hügieeni tõsise augu ning täna sai see korvatud. Marion tõi mulle healõhnalise kassišampooni ja nüüdsama sai see ka ära proovitud. Lasin sinise pesukausi vett täis ja jätsin duši õrnalt nirisema, et hiljem hea haarata oleks ning läksin tahatuppa oma kaheksakilosele hiiglasele järgi. Mitte ükski inimene ei saa tunda täit enesekindlust plaani õnnestumises, kui surub oma krampis kassi taguotsapidi pesukaussi. Kõik läks oodatust palju paremini, kuigi võin kindlalt väita, et Karlsson kümbleja tüüp pole. Terve seebitamise ja loputamise vältel hoidis ta tugevalt esikäppadega kausiservast kinni ja vaatas oma suurte silmadega minu poole ja küsis, no miks ometi! Ma kartsin, et ta võib mind rünnata, aga ta on ikka nii üdini kaisukass, et ei ründa ka duši all. Kui ma lõpuks ta loputamisega valmis sain, siis ei jäänud muud nagu üle, kui läbivettinud kass sülle võtta. Tõstsin ta rinnale ja mähkisin sooja räti ümber. Karlsson oli kõigest nii väsinud, et ei vaielnud. Pani pea õlale ja jäi puhkama ning mina sain ilusasti suurema osa veest rätikusse püüda. Kui kassi juba põrandale rätikule kuivama tõstsin, sain aru, et enamus vett oli siiski minu riietesse imbunud.

Karlssoni keerulised pesemisvõimalused, mis õnneks on juba eilne päev!

Märg kiisu

Puhas kiisu

1 comment:

  1. meil oli kolm!!! kiisut, kes pidid mingi kõhutäve tõttu ligi kaks nädalat tablette neelama.. oi, oli see alles võitlus... meist said peaegu vihavaenlased:)) aga praeguseks terved ja kombes:))

    edu ja jaksu ja tõesti armas blogi!:)))

    ReplyDelete